Sıkça Sorulan Sorular

SIKÇA SORULAN SORULAR 

1- Bartın’da ikamet etmeyenler başka şehirlerden kayıt yaptırabilirler mi?

Cevap:  Evet. İnternet üzerinden herhangi bir şehirden kayıt yapılabilmektedir.

2- Harç ücretleri hangi bankadan nasıl yatırılmaktadır?

Cevap: Üniversitenin anlaşmalı olduğu bankanın( Ziraat Bankası)  herhangi bir şubesinden öğrenci numaranızı ve tc kimlik numaranızı söyleyerek harcınızı yatırabilirsiniz.

3- Akademik Takvimde belirtilen süre içerisinde ders kaydı yaptırmak zorunlu mudur?

Cevap:  Evet. Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde harç ücreti yatırılmalı, dersler seçilerek onay verilmelidir.

4-  İnternet üzerinden ders kaydı yaptıktan sonra başka bir işlem yapmaya gerek var mı?

Cevap: Evet. İnternet üzerinden yapılan onayın ardından derslerin başladığı ilk hafta içerisinde ders kayıt onay raporu alınmalı ve harç ücreti dekontuyla danışmana teslim edilmelidir.

5- Kayıt sırasında 45+1 Uygulamasından kimler yararlanabilir?

Cevap: Her bir öğrencimiz bir yarıyılda 30 AKTS krediye ilave olarak 15 AKTS’lik daha ders alabilirler. Ancak 45+1 ders uygulaması yalnızca mezun olabilecek durumda olan son sınıf öğrencilerine uygulanır.

6-  Dersler nasıl işlenmektedir?

Cevap:  Bölümümüzde dersler teorik ve uygulamalı olarak iki şekilde işlenmektedir. Teorik derslerin tamamına yakını sınıf ortamında gerçekleştirilirken uygulamalı dersler (Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı vb.) laboratuvar ortamlarında gerçekleştirilmektedir.

7-  Derse devam zorunluluğu var mıdır?

Cevap: Evet. Edebiyat Fakültelerinin tüm bölümlerinde olduğu gibi bölümümüzde de derse devam zorunluluğu vardır.

8-  Sınavlar kaç aşamadan oluşmaktadır?

Cevap: Vize ve Final olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Ancak derse ve dersi veren öğretim üyesinin/görevlisinin planladığı programa göre bunlara ilaveten ödevler de sınavlara dahil edilebilmektedir.

9-   Tarih Bölümünde yaz okulu programı bulunmakta mıdır?

Cevap:  Bölümümüzde yaz okulu programı bulunmamaktadır. Ancak isteyen öğrencilerimiz başka şehirlerdeki Üniversitelerin yaz okulu programına katılabilmektedir.

10- Yatay geçiş ne demektir? Tarih bölümde uygulanmakta mıdır?

Cevap: Yatay geçiş, bir öğrencinin kayıtlı olduğu üniversite programından, başka bir üniversitenin benzer programına geçme işlemidir. Bölümümüzde yatay geçiş programı uygulanmaktadır. Yatay geçişi gerçekleştirmek için değerlendirilen kriterler şunlardır: 1. Öğrencinin genel not ortalaması, 2. Öğrencinin merkezi yerleştirme puanı, 3. Öğrencinin geçmek istediği programın ortak derslerindeki başarısı.

11- Farklı bölümlerden seçmeli ders almak mümkün müdür?

Cevap: Evet mümkündür. Ders seçme haftasında ubys üzerinden almak istenilen ders bölümlerin ders programlarından da kontrol edilerek seçilmektedir. 

Tel: 0378 501 1203 Belge Geçer: (0378) 501 10 15 E-posta: tarihedebiyat@bartin.edu.tr

Copyright Bartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü-Kutlubey Yerleşkesi, BARTIN-MERKEZ